O mnie

Moje zdjęcie
Grekokatoliczka zamiłowana w Nadzwyczajnej Formie Rytu Rzymskiego. Białorusinka uważająca się za mieszkankę Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Doktor teologii moralnej.

10 maj 2011

Katechetyczne wpadki.

Praktyki śródroczne. Zajęcia w IV klasie podstawówki prowadzi -- po raz pierwszy w swym życiu -- student III roku. Lekcja na temat Mojżesza i wędrówki ludu izraelskiego.


Student zapisał na tablicy temat, ale pismo ma dość trudne do rozczytania. Jeden z uczniów proponuję:
 -- Może, ja napiszę?
Student się zgadza. Uczeń zaczyna wycierać tablicę, na co inny woła:
 -- Zostaw, jest wyraźnie! Ja gorzej piszę.

***
"Na pustyni Izraelici ciągle powinni byli jeść kaszę manną..."
***
 -- Izraelici dążyli do Ziemi Obiecanej, a my dążymy... -- czeka na dokończenie zdania student.
 -- ...do Ziemi nauki! -- odpowiada pilny uczeń.
***
 -- Kto wyprowadził Izraelitów z Egiptu? -- pyta student.
 -- Ja, ja.. -- krzyczy uczeń wyrywający sie do odpowiedzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz