O mnie

Moje zdjęcie
Grekokatoliczka zamiłowana w Nadzwyczajnej Formie Rytu Rzymskiego. Białorusinka uważająca się za mieszkankę Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Doktor teologii moralnej.

26 cze 2019

Mówili, że ciemność minie...

Mówili, że ciemność minie. Że to jest tylko chwila. Że niepotrzebnie się boję.
Nazywali tchórzem. Śmiali się ze mnie.
Ale mieli spuszczone oczy. Gdy ja swoje podniosłem, przerazili się, zakrzyczeli.
Była ciemność.
Potem światło jasne jak nigdy.
I znowu ciemność.
Mówili, że ciemność minie. Nazywali mnie tchórzem. Ale mieli spuszczone oczy.
Ich ciemność minęła.

***
Triolet

Patrzyłem niegdyś w słońce ja,
Mnie słońce oślepiło oczy.
Lecz cóż mi ciemność wiecznej nocy,
Patrzyłem niegdyś w słońce ja.
Niech szydzą wszyscy dookoła.
Odpowiedź moją każdy zna:
Patrzyłem niegdyś w słońce ja,
Mnie słońce oślepiło oczy.

Maksim Bahdanowicz
tłum. z białoruskiego Alena Androsik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz